1616-ban ezen a napon halt meg William Shakespeare és Miguel de Cervantes. Ennek emlékére 1995-ben az UNESCO e napot a könyv napjává nyílvánította, felhívva a figyelmet a könyv szeretetétől elválaszthatatlan tiszteletre a szellemi tulajdon értéke, az irodalom tisztasága iránt.

 Szabó Lőrinc: Olvasás

 

Mint a csillagokat a távcsövek,

úgy húztam körém, s egyre közelebb,

könyveken át a Világ Tényeit:

éj-nap olvastam. Mindent! Hajnalig,

kis lámpa mellett, s függönyözve a

konyhánk ajtaját. Boldogság, soha-

nem-álmodott, töltött be: Nemcsak én

vagyok (ha vagyok) bolond! Mint a fény

mihelyt szabad, oly határtalanúl

tágúlt a lelkem, nőtt, már messze túl

kíváncsiságban s reményeiben

iskolán s minden hasznon: Végtelen

nyílt elém, hisz most eszközt, szárnyakat

kaptam, repülni, s törni zárakat:

az Irodalmat: születő, arany

lángok zsúfoltak, gyerekmód ugyan,

de úgy, ahogy az első távcsövek

tömték új csillagokkal az eget

 

Szerző: gorogkonyv  2011.04.23. 13:47 Szólj hozzá!

Címkék: nevezetes esemény

A bejegyzés trackback címe:

https://gorogkonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr842496951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása